31 Mart 2017 Cuma

GEÇTİĞİM YOLLAR

Ben Bilecik iline askerlik vazifem gereği yaşadığım yer olan muğladan otobüsle yola çıktım yolculuk Aydın-İzmir-Manisa-Balıkesir-Bursa illerinden geçerek bileciğin otogarında son buldu.Yolculuk esnasında dikkatimi bu üstünden geçtiğim 5 ilin coğrafi özellikleri hava durumu yol kenarlarındaki tarım faaliyetleri dikkatimi çekti.


Aydın il sınırları içine girdiğimde hava gayet güneşliydi.iklim muğla ikliminden pek farkı yoktu.bunun sebebi olarakta coğrafya dersinde öğrendiğim egedeki dağların kıyıya dik uzanmasıydı.yol kenarlarında incir ağaçları yoğunluktaydı.Bende demekki buranın baş tarım ürünü incir dedim.Otobüs izmir ili sınırına geldiğinde merkeze girmeden yol kenarlarında zeytin ağacının yoğunlukta olduğunu gördüm ve dedim ki buranın baş tarım ürünü zeytin.Ayrıca izmir çok çarpık bi kentleşme yapısının olduğu nüfusun çok kalabalık olduğunu gördüm.

Manisa ili sınırlarına geldiğimizde yol kenerlarındaki geniş ovalarda üzüm ağaçlarının çok yoğun olduğunu gördüm ve dedim ki buranın baş tarım ürünü üzüm.Ayrıca merkez kalabalık kentleşme ise izmir'e göre daha düzenli.


Balıkesir ili sınırına geldiğimizde yol kenarında büyükbaş ve küçükbaş hayvanları yoğunlukta gördüm ve dedim ki buranın ekonomisi hayvancılığa dayalı.Merkezde ise şeker fabrikası dikkatimi çekti.Ayrıca biraz yüksek tepeler burada sürekli rüzgar aldığı için rüzgar pervaneleri oldukça fazlaydı.Elektirik enerjisinin büyük kısmı buradan sağlanıyor.Olduğunu anladım.


Bursa ili sınırına geldiğimizde ise gerçekten çok düzenli ve güzel bir şehir gördüm meşe ağaçları yorunlukta hava durumu ise kapalıydı nem oranı diğer geçtiğim yerlere göre daha fazlaydı.


Bileciğe geldiğimizde oldukça az nüfuslu ve bir tepe üzerine kurulu küçücük bir şehir.hava durumu ise burada da kapalı ve hafif yağışlı meşe ağaçları yoğunluktaydı.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder